Akademisk ridkonst ala Sara och Ina

Idag hade jag planerat in lite akademiskt arbete från marken löst. Akademiskt Ridkonst ala Sara och Ina ;)

Jag älskar att ta olika filosofier, tekniker och idéer och blanda ihop med egna tankar och Inas bestämda åsikter och skapa ett eget ihop-kok. Sen hade vi ofantlig tur när vi var på haväng och kunde få hjälp med det Akademiska arbetet av duktiga Monika Sanders som hjälpte oss med all teknik men samtidigt lät oss vara på vårt sätt och testa våra ideer. Precis vad vi behöver :)

Så idag började vi med lite mer seriöst arbete. Kollade att ställningen satt i båda varven, att skitten avslappnad och bröstkorgsrotationen med på noterna. Att jag kan be om mer aktivitet utan att hon överböjer sig eller dyker ner på bogarna.
 
Sen på något vänster så blev det mer och mer lek i det hela och tillslut skuttade vi runt och kastade oss hit och dit. efter en stund kunde vi ta oss tillbaka till det lite mer seriösa och konsentrera oss på ställningar och bröstkorgsrotation igen.
 
Jag gillar verkligen att vi kunde plocka upp och ta ner energin idag fritt utan att det blev stress eller spänningar. utan att det blev tråkigt eller stelt. Det var ett så härligt flow och jag är så glad att jag får leka runt med energier, känslor och dammoln med Ina. För mig finns det inget bättre.



Kommentera här: