Return too Freedom

Här kommer lite bilder från ranchen.  Den brun och vita ponnyn i samma box som den kola f

ärgade hästen (fick helt hjärnstopp på vad den färgen heter?) är Runner som mitt mål är att få så pass tam att hon kan få sina fötter fixade och sen släppas ut med sin flock igen. Jobbade med henne idag tre korta 10 min pass spridda över dagen, samma metod som innan och idag fick jag ta på henne hela vägen bak till svansen och till och med en del på vänster sida också, annars är hon inte jätte bekväm med att ha mig på vänster sida. Vad som är så himla kul och som verkar vara en mustang sak eftersom jag märkt det hos väldigt många av de halv tama Mustangerna är att de gärna är med en, de vill gärna vara med och nosa på en och har en SJUK naturlig draw, Alltså de verkar ha en inbyggd naturlig instinkt som gör att de jätte lätt följer efter en om man bjuder in och ”drar” dem med kropps språket. Ina har också mycket naturlig draw men jag vet många hästar som man måste jobba väldigt mycket med för att få en bra ”draw”. Jag trodde faktiskt att de här mustangerna skulle flytta som bättre bort från tryck än att följa efter en alltså svara bättre på drive (driva bort de ) än draw. Men där hade jag fel. 

Resten av bilderna är från runt om Ranchen och the Heart mountain herd, som är en intakt flock som är precis samma som den va när den fångades in. Förutom tre av hästarna som är räddade från ett cubansk slakthus, där de slår vad om hur långe en häst kan överleva efter den blivit spettad med ett spjut b.l.a.

Känner ni igen den kola färgade hästen (åh kommer verkligen inte på vad det heter) med långt svart man ?? Japp det är DEN spirit, och den andra hästen inne i stallet som liknar honom men har en liten stjärna det är hans son, och en av mina favorit hästar här. Sun heter han och det skulle inte förvåna mig om han följer med mig hem som handbagage ;)

Kommentera här: