28 december

Blogg2
Idag ( den 28 december, vet inte när jag kommer kunna lägga in detta eftersom Wifi I min lilla stuga jag har flyttat till inte fungerar, eller det fungerar två meter utanför dörren men inte inne i stugan THE IRONI) har vi minsann haft lite äventyr här på gården (pensionärs poäng på den meningen).
Vi skulle hämta ner ett sto från en liten vildhäst flock som är gammal och inte kan tugga maten ordentligt och för att göra det sätter man upp staket inne i hagen som leder till en trailer, där var lixom problem nr 1. Att få upp trailern till hagen. Såklart, vilket en ler-van svensk kunde räkna ut fastnade hela mega ekipaget på kanske 1.5 ton i leran. Vi fick försöka köra in den i Utah hagen (hagen med flocken som kommer från Utah) för att sen kunna vända den. Men nej den fastnade i hagen så vi fick vänta några timmar för att det skulle torka upp lite. Och med hjälp av en traktor, en kaboota och ett antal kedjor fick vi faktiskt ut den.
Problem nr 2. En häst i en vild flock fick kolik så två av dem som jobbar på gården och egentligen skulle starta sin ”feed run” där de kör ut hö till ALLA hästarna fick åka ut med veterinär till den istället för att fodra. När de kom tillbaka va det bäck mörkt och hästarna va ju tvungna att få mat och då åkte den ena killen hem vilket betydde att jag och en annan fick köra runt i bäck mörker och fodra alla hästarna. Det var faktiskt väldigt coolt ;) hahaha, Man såg alla vildhästarnas siluett i månljuset medans jag körde den lilla kabootan och den andra killen kastade ut hö till alla hästarna. Fastnade dock på ett ställa och fick stänga av motorn för att få kabootan i fyrhjulsdrift och man märkte direkt hur mörkt och framför allt tyst det var. Ritkigt häftigt.
I morgon har jag ledigt och ska SJÄLV med min kära vän mega bilen köra till Solvang en stad i närheten som tydligen ska vara Kaliforniens Danska huvudstad, och ska tydligen likna köpenhamn. Ska bli roligt och se hur de kära amerikanarna tolkar Köpenhamn, OM jag hittar dit vill säga, fast det blir nog värre att hitta hem i mörkret. Men man tackar aldrig nej till ett äventyr RIGHT? 

Kommentera här: